Magnus-träning & galopparbete

2011-05-31 @ 23:13:19
Idag har jag fotat Magnus träningen, så alldeles strax kommer ni att få en bildbomb ;)

Och åh, dagens pass gick helt super. Hade tänkt låta henne stå, för jag hade så himla ont i huvudet hela dagen, men blev så himla ridsugen så jag bestämde mig för att rida ändå.
Blev galopparbete och herregud, hon gick såååååå himla bra! Vi galopperade flera varv i båda galopperna, och visst, det är inget nytt, men idag var galoppen så lugn och sansad. Det var verkligen helt fantastiskt. Har aldrig galopperat så långsamt på henne innan, det var samlat och fint och jag hann tänka och planera saker innan hörnen kom.
Dessutom så galopperade jag på volt. Högervarv var lika lugnt som på fyrkanten :D Vänster var lite värre, gick nästan inte att svänga på den öppna delen av volten, hon bröt bara av i början, med till slut gick det!
Är väldigt nöjd med dagens ridpass.

Träffade även Åsa idag, så nu har jag bokat in en träning på fredag, ser fram emot det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0