Hästdag i skolan

2011-05-17 @ 16:40:14
Hästdag idag då :D Började med att mocka och fixa i stallet osv. Sedan red vi för Annica. Jag fick Kasper (Uttini - Swift), en häst på en sisådär 170~cm, så det var inte lätt med mina 155cm!
Vi red framdelsvändningar i skritt och flyttade dem på samma sätt i trav. Det gick ganska så dåligt tbh, det var alldeles för mycket häst för mig att rida, jag kom ju inte åt honom överhuvudtaget. På slutet blev det dock lite lättare.
Sedan så var han ganska stel och lite hård i munnen, och jag hade ju inga skänklar att sätta igång bakkärran med, och vill ju inte sitta och peta med spöt hela tiden. När vi travade av lossnade han dock lite. Han skummade med, så något måste jag ju gjort rätt!
Kasper


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0