Första dagen i skolan

2011-05-03 @ 16:51:49
Kom dit, släppte ut lite hästar, sopade, mockade osv.
Sedan fick vi rida. Jag fick en övervuxen New forest vid namn Matador. Tyckte om honom jättemycket! Förutom att han är väldigt otålig och lite respektlös från marken då. Men när man red var han säker, balanserad och lugn. Nästan lite seg. Kalasfin.

Ni anar inte hur fantastiskt det var att kunna galoppera och svänga samtidigt, att hinna ta mer än ett andetag innan nästa vägg kom och sådär, verkligen urhärligt! Längtar redan massor till nästa pass, och då blir dte hoppning.
Lektionen såg ut såhär; Vi värmde dem inne, och sedan red vi ut och red dressyr längst med vägen.
Efter det avmaskade vi hästar. Första gången jag gjorde det, men det gick bra, hästen var snäll så :) Charlie hette han tror jag. Och han hade bara ett öga, han hade tydligen blivit sparkad som föl.
Matador.


Sedan var det dags för lunch. Efter lunchen stängslade vi fram tills vi slutade typ :)
Imorgon är det vanlig skoldag. Eller ja, vanlig och vanlig. För min del blir det ju lite speciellt, har ju inte alla kurser osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0