Dagens + gårdagens träningspass

2011-05-01 @ 23:05:50
Igår: Hade tappat bort min sadelkammarnyckel så jag bestämde mig för att gå på promenad med henne. I början var hon dock mest intresserad av att dyka ner med huvudet i gräset som är vid sidan av, så det var lite jobbigt haha. Hon gav dock med sig efter ett tag och då var hon superpigg istället, fick nästan småspringa för att hinna med. Blev astrött, så på vägen hem knöt jag fast grimskaftsänden i grimman också hoppade jag upp och red hem istället. Mamma hade inte blivit glad om hon sett mig utan hjälm (och på en häst med bara grimma och grimskaft för den delen med, även om jag tror att hon inte hade brytt sig så värst så länge jag haft hjälm), men lyckligtvis så såg hon inte mig :D B var pigg och fin på vägen hem också.



Idag: Kände mig lite inspirerad av Tobbe Larsson så bestämde mig för att köra lite frihetsdressyr med henne. Det gick dock åt skogen. B är alltid helt omotiverad till allt sådant och jag hade inte heller något godis att peppa henne med för jag glömde det hemma. Så ja, slutade med att jag löslongerade henne. Hon var galet lat och trotsig och stannade så fort jag inte jagade efter henne. Suck. Ston alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0