Åsa-träning

2011-05-03 @ 23:24:41
Tränade för Åsa idag som jag tidigare nämnt! Är både nöjd och inte nöjd. Vi lyckades nämligen med att ta vänstergaloppen ett par steg, och vi galopperade flera varv på volt! Men jag vet att jag hade kunnat göra det hela bättre. Jag måste sluta vara så negativ (lyckligtvis verkar Åsa vara en obotlig optimist när det kommer till mig & B), och säga att det inte går, för jag vet ju att det går och jag vet att jag och hästen kan.

Jag har så galet svårt med att sitta tillbaka när hon fattar, jag faller fram, hämnar ur balans också smiter hon undan  från fattningen. Dessutom så kastar hon ut rumpan, och gör allt så mycket svårare än vad det är när hon fattar galoppen. Suck.

Men jag är i alla fall himla nöjd ändå, vi tog oss över två små trösklar.


Tills nästa gång fick jag i läxa att skriva upp långsiktiga och kortsiktiga mål, så det ska jag börja klura på :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0