Dagens träningspass

2011-03-27 @ 19:12:23
Eller ja. Snarare gårdagens + dagens.
Idag rids Biscaya av Linnea (min medryttare, skriver mer om det sedan)
Igår löshoppades hon. Det gick super! Dock så tog hon ut sig väldigt mycket i början, så vi fick länga mellan hindrena, och sedan när hon lugnat ner sig lite blev galoppsprången kortare igen så då var det ju lite för långt haha. Typiskt alltså.
Men hon låg på fint, visste vad som gällde direkt och öronen stod rakt fram varenda sekund. Höjde inte så himla högt, utan tog det vara till 75cm + bommens höjd = 85cm. På ett ungefär. Trodde inte att det skulle gå alls så bra som det gick, men hon skötte sig super.
Sedan löshoppade jag och mamma Krabat också. Han fick bara hoppa 40cm då han inte har någon vidare talang. Men ahn tyckte att det var roligt i alla fall! Låg på fint även om han var lite skeptisk i början.

Här är en gammal film där Biscaya löshoppas;


Ska be mamma leta efter kameran (jag bor inte hemma så kan inte göra det själv), så att jag kan filma nästa gång vi löshoppar! Vi ska försöka löshoppa Biscaya 1-2 gånger i månaden i fortsättningen, så att hon får lite rutin på hoppningen.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Sv: vi upptagna människor kanske borde skaffa en blogg tillsammans egentligen ;)

2011-03-27 @ 20:47:07
URL: http://amandahed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0