Dagens träningspass

2011-03-03 @ 22:17:09
haha alltså. Idag fick jag ett "men du kan ju rida med på din egen!" när det fattades folk till BYS provlektioner. Självklart säger jag inte nej till en gratis lektion? Den hölls även av Åsa, som jag tränar för i vanliga fall.
Fast sedan fick jag reda på att det var hoppning, och då var det helt plötsligt inte lika kul längre, Biscaya är ju nämligen knappt inhoppad, och det var ett väldigt bra tag sedan vi hoppade senast. Typ åtta månader eller så.
Men det gick kalasbra, hon hoppade, även om dte var lite tveksamt ibland. Sedan helt plötsligt låtsades vi bli rädda, också tog det tvärstopp, hästen åt ett håll och jag åt ett annat suck. Slutade med ett stukat finger för min del.
Men jag är nöjd ändå, vi kom över det mesta ändå, och hon tyckte att det var kalaskul!
Inte så roligt att förstöra för Åsa dock, det var ju hennes examenslektion ):

Sedan fick Biscaya gå ett kort pass till, för det kom en tjej som ev. ska börja rida henne en dag i veckan. Blev postitivt överraskad, Biscaya såg ut att trivas och det enda jag hade att anmärka på var lite glappande tygel, dålig kontakt med munnen, och ostadig skänkel, men dte är ju sådant man får jobba bort. Hon får prova ett par gånger till så :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0