Att sälja sin häst

2011-03-02 @ 01:45:43
När det kommer till att sälja hästar tycker jag att det finns så oerhört mycket idiotiska anledningar. Här kommer de jag tycker är värst.
"Han saknar tävlingsbanorna" - Seriöst? haha nej, jag tror inte att det finns någon som helst chans att hästen skulle må dåligt av att inte få tävla. Visst kan den tycka att det är kul att tävla, men må dåligt för att den inte får göra det? Kom igen.
"Tjej 16-17år köper ponny två år senare säljs ponnyn pga. stor häst köp" - Jävla as. Vem fan köper en häst om man bara ska ha den i max två år? Varför köper man inte bara en stor häst direkt då? Och sedan, "åh älskar min ponny så mycket", ja, varför säljer du den då? Personligen så tycker jag ju att hästen borde vara viktigare än tävling, men det är väl bara jag uppenbarligen. Samma med "hästen trivs inte på tävlingsbanorna längre", jaha. Då är det väl du som har tävlat sönder den, as.

Att detta tävlande ska vara viktigare än hästen. Hur många av er som behandlar era hästar som slit och släng kommer ens att nå eliten va? Hur många av er satsar ens för att nå eliten? Precis. Inte alls många.

Vettiga anledningar till att sälja sin häst: Har inte råd, hinner inte med, har växt ur den storleksmässigt, kemin stämmer inte.

Min häst är min vän, inte något tävlingsredskap. Och jag köpte häst när jag var 16 och skulle fylla 17. Inte var jag dum och köpte mig en ponny, trots att jag är kort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0