Tandkoll

2011-01-10 @ 12:49:46

Så, nu har vet. varit ute och kollat tänderna på Bill och Bull, eller ja, Krabat och Biscaya.
Började med Krabat, han fick lugnande och skötte sig superbra. Han var fin i munnen, vet. behövde inte åtgärda något i hans mun.
Biscaya var inte lika medgörlig som Krabat, men hon skötte sig finfint hon med. Hon hade börjat få två vassa kanter, så vet. filade ner dem i förebyggande syfte.
De fick ha på sig en munkavle som såg ut som ett tortyrredskap från 1800-talet typ, säkerligen bara jag som är löjlig, men jag tyckte att det såg urhemskt ut. Och raspen var typ lika lång som hela min arm.


Veterinären tyckte dessutom att jag gjorde ett bra jobb med att förebygga tandproblem till den mån jag kunde, det var skönt att höra!


Nu får de stå inne tills det lugnande släpper, ikväll blir det lite skritt om de är pigga, men de sa veterinären att de skulle vara så! Har kvällsfodringen ikväll med. Nu skall jag sätta mig och börja pilla ihop ett inlägg om tänder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0