Ang. ponnyakuten, eller oansvariga ponnyföräldrar?

2011-01-20 @ 15:27:29
Alltså. Missförstå mig inte, jag älskar ponnyakuten, Tobbe är en av mina största förebilder och jag tycker att det är superbra att de får hjälp med sina problem.
Men jag har precis sett andra avsnittet av ponnyakuten, och allvarligt talat, vad är det för ponnier som föräldrarna köper till sina barn? Vem köper en ponny som är okontrollerbar på framhoppningsbanan bara för att dens unge vill vinna tävlingar, och vem köper en ponny som studsar och inte kan stå still en sekund till sitt barn?
Jag förstår verkligen inte, jag hade tänkt efter flera gånger innan jag satte upp mina barn på sådana hästar.
Det verkar som att folk inte förstår hur farligt det är med ridsport. Trots att flertalet av barnen till och med hade ramlat av och skadat sig ordentligt. Vad ska de göra nästa gång ungarna ramlar av, och de kanske inte går lika bra?

Jag tycker verkligen att det är idioti. I min mening så är det verkligen, verkligen inte värt att riskera att sina barn skadas bara för att de ska kunna plocka rosetter på tävlingsbanan.
Dessutom, hästar som är så svåra lär ju bryta ner ungarnas självförtroende helt och bara göra allting mycket värre.

Nej, diss till föräldrar som köper alldeles för svåra ponnier till sina barn.


Dock så är det ju superbra att Tobbe tar sig an dessa barnen och hjälper dem innan något värre händer.

Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Håller med. Det är ju livsfarligt för dessa barn att hantera hästarna... speciellt tjejen som blivit sparkad av ponnyn i hagen då han inte vill bli hämtad.. och den ponnyn som var helt galen att lasta, och ungen hade ingen hjälm eller något.

2011-01-20 @ 17:10:26
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0