01

2011-02-07 @ 10:40:00
Dag 1 - Presentera mig och min häst
Okej. Om mig först. Jag heter Emeli, är sjutton, fyller 18 den 12e maj. Bor utanför Skövde i en liten by som heter Axvall. Bor inte hemma hos mamma, då jag flyttade till min mormor efter en familjetragedi, och om ungefär två veckor flyttar jag till egen lägenhet. Jag gick först ett år på IB (blandar därför fortfarande ofta in engelska när jag pratar/skriver), men linjen var för tuff för mig som hade häst, så jag bytte till hästhållning. Skolan har gått pretty much åt helvete den senaste tiden dock, men det försöker jag ordna upp.
Jag är väldigt envis, ser saker ofta från den negativa sidan,tenderar ganska ofta till att vara rättså elak till och med. Men alla har vi våra fel och brister, right? Lite positivare är väl att jag har världens tålamod,är ärlig och håller det jag lovar.
Jag har ett bra självförtroende,men en sämre självkänsla. Älskar att färga håret jämt och ständigt och hade en period då jag piercade mig själv väldigt mycket. Har haft snakebites (bild nedan), toungeweb, näsan och naveln. Nu finns det dock inga kvar i ansiktet, fast funderar på att ta en dermal under ögat.
(Relativt gammal bild)



Min häst heter Simple Biscaya, kallar henne dock för Biscaya eller Kakan. Hon är född 98, e: Irco Marco. Vet inte sådär jättemycket om hennes bakgrund. Vet att hon gick somhobbyhäst fram tills hon var sju, sedan såldes hon till avel, så hon har haft tre föl. Så när jag fick henne kunde hon skritta och trava, galoppskänkel kunde hon inte, skulle man galoppera fick man driva på som en tok utomhus helt enkelt. Nu, ett år senare kan hon galoppskänkel, sidförande och jag har börjat hoppa in henne.
Biscaya är en ganska så speciell häst. I början verkar dte som att hon inte har så värst mycket personlighet, men när man lärt känna henne upptäcker man ganska snart att hon har mycket personlighet.


(med tokig sommarman.......)




Dag 2 – Det bästa/sämsta med min häst
Dag 3 – Redskap/utrustning jag inte klarar mig utan
Dag 4 - Favoritbilderna på min häst
Dag 5 – Något annorlunda med min häst
Dag 6 - Det här shoppar jag helst i hästväg
Dag 7 - Min favoritgrej i stallet
Dag 8 - Min hästs vardagsoutfit
Dag 9 – Mitt bästa hästminne
Dag 10 - Mina drömmar
Dag 11 - En bild på stallet och omgivningen
Dag 12 - Det här saknar jag
Dag 13 – En ny tagen bild och 5 punkter som beskriver min häst
Dag 14 – Varför får ridning mig att må bra
Dag 15 – Något jag och min häst har gjort som jag är stolt över

Kommentarer
Postat av: MLI

sv; ja dom är niice:)

2011-02-07 @ 17:39:25
URL: http://mlidahlgren.blogg.se/
Postat av: paulina

Ofta vi fyller år på samma dag? :)

2011-02-08 @ 15:45:03
URL: http://ponnibrudarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0