Skolmöte: Uddetorps naturbruksgymnasium

2011-04-27 @ 13:42:14
Skolmötet vart lyckat!
Ska börja redan nästa vecka och gå med ettorna fram tills sommaren, sedan börjar jag tvåan. Får alltså bara gå om ett år. På måndagen är det studiedag och på fredagen tar treorna studenten, så det blir en kort vecka till att börja med alltså :) Antagligen så hinner jag ju få tillbaka studiebidraget med, härligt!
Schemat är dessutom aschill! Börjar 20 över 8 varje morgon och slutar runt tre varje eftermiddag, har en heldag i stallet/vecka. Dock så har man stalltjänst då och då, då får man ta hand om hästarna, motionera dem osv.
Fick en rundtur och sådär, och skolan verkar så gaaalet bra! Alla var hur trevliga som helst och stämmningen på skolan verkar urmysig.
Maten var dessutom fantastisk! Man har _tre_ rätter att välja mellan varje dag. Men det som förvänade mig mest var salladsbordet. Alltså. Om ni hade sett salladsbordet på min skola (rivna morötter, isbergssallad & pizzasallad) hade ni förstått varför jag blev så häpen. SALLADSBORDET VAR FANTASTISKT, och för en vegetarian som jag är det fullständig lycka att äntligen få se ett ordentligt salladsbord på en skola. Det fanns äpplejuice, någon röd saft, mjölk och vatten att dricka. Ja, det var verkligen urfint. På fredagar får man dessutom efterätt!
Och innan man gick in i matsalen fanns det handsprit, och eftersom jag är hypokondriker så tjöt jag förtjust till av lycka när jag upptäckte detta.
Självklart får vi träna för en massa olika roliga tränare, bla. Sten Lindgren. Det ser jag verkligen fram emot!

Tråkigt är dock att det är intagningsprov till speicalidrotten, och som jag förstod det är man tvungen att göra det på egen häst, och B är ju inte så värst musklad eller så värst mycket hoppad eller så, så chansen att jag kommer in på specialidrotten är ju inte så värst stor ): Men ja, man kan ju alltid hoppas. Vem vet, B kanske är kalasfin till hösten.
Förhoppningsvis kommer jag även få flytta henne till elevstallet, men tror att det kommer att vara fullt ): Och de som går specialidrotten har förtur.

Aja, det blir nog superb ändå!
Eller vad tror ni? :)


Kommentarer
Postat av: Paulina

Åh, det låter ju toppen! Nu blev jag också sugen på att gå där, haha :(

2011-04-27 @ 17:07:02
URL: http://ponnibrudarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0