Sadelutprovare vs. att välja själv?

2011-04-17 @ 10:39:00
Jag har av tre anledningar valt att inte ta ut en sadelutprovare, och här är de anledningarna;

1. Det är mycket dyrare, ska de komma hit kostar det extra och jag har ingen som kan köra mig och hästen till en sadelutprovare heller.
2. Det finns för många "oseriösa" sadelutprovare. Ja, hur ofta hör man inte om sadelutprovare som bara vill få en att köpa den dyraste sadeln, även om det inte är den som ligger bäst? Något sådant vill jag verkligen inte bli utsatt för. Och även om jag nu efter ett års sadelprovande har skaffat mig lite kunskap om hur en sadel ska och inte ska ligga så skulle jag ju kunna säga ifrån, men inte värt att lägga pengar på något sådant. Fy skam. Och detta för mig även till anledning nummer tre;
3. Jag vill lära mig. Ja! Självklart vill jag lära mig hur sadlar ska ligga och inte ligga, och hur lär jag mig det bäst? Jo, genom att prova en massor av sadlar och fråga, titta, rida, granska och känna. Jag har provat så många sadlar jag kommit över. Plockat med mig från Skara Hästsport och provat andras sadlar, allt för att lära mig. Och kan mycket mer nu än vad jag kunde tidigare. Och det gör saker och ting lättare i framtiden när jag ska köpa nya sadlar och sådär, och vem vet, kanske känner jag för att bli sadelutprovare? Jag är en såndär som inte får nog av nya kunskaper, så det var en självklarhet för mig att lära mig detta ordentligt.


Men självklart är det ju jättebra om man kan hitta en seriös och ordentlig sadelutprovare som kan hjälpa en :)

Kommentarer
Postat av: MLI DAHLGREN

smarta saker egentligen :P

2011-04-18 @ 15:08:25
URL: http://mlidahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0