Ridningen det senaste

2011-04-11 @ 15:09:20
Har ju gått ganska dåligt med uppdateringen, så här får ni en kort sammanfattning för torsdag-söndag förra veckan;

Torsdags: En kort jogg i ridhuset. Det blåste ju ganska så mycket, så B var lite spänd och på tårna med det gick fint ändå. Hon lossnade fint och bjöd på bra.
Fredag: Longerade först Krabat, som skötte sig utmärkt! Han tjafsade inte ens emot inspänningstyglarna, trots att han aldrig gått med dem ordentlig inspända innan. Sedan fick även Biscaya linlöpas en stund. Fick dock avbryta tidigare än jag velat, för gruppen som hade lektion var jättestor, så de ville vara i stora, och jag hade ingen lust att fortsätta i lilla så passade på att avbryta där. Det gick kalasfint, hon brallade iväg i galoppen ett par gånger bara. Men annars så :)
Lördag: Min pojkvän var med uppe i stallet. Mamma longerade Krabat samtidigt som jag joggade B på utebanan. Åh, så himla skönt att kunna rida ute! Solen låg på fint. Biscaya blev dock väldigt seg av underlaget, då det var ganska så tungt för henne. Men hon var lösgjord och fint även om det gick ganska så segt. Behövde inte ens hålla i henne, kunde rida på halvlånga tyglar och hon gick kvar i formen.
Söndag: Som vanligt blev det löshoppning. De har bytt underlag i lilla så både Krabat och Biscaya blev ganska trötta fort. Krabat vill så gärna med, så han tar ut sig själv även om det blir tungt och jobbigt, så han var helt slut efteråt. Biscaya löste som vanligt det tunga underlaget med att bli seg, så jag fick jaga på henne ganska mycket emellanåt. Hon hoppade bara 95cm idag, sedan gav vi oss eftersom hon blev så trött fort :)

Idag blir det nog galoppfattningar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0