Gårdagens ridpass

2011-04-17 @ 15:17:34
Blev ett par skutt på utebanan och sedan uteritt. Mamma longerade Krabat och sedan fick Samuel rida ut på honom <:
Allt gick askalas. Red nästan två timmar sammanlagt, 30min på banan och typ 1 timma och 40min ute. Ute skrittade vi dock enast.
Fast vid ett tillfälle red vi förbi ett litet rött hus, och där hade de en hund lös och den sprang efter B och skällde, och ingen kom och hämtade hunden utan de bara ropade på den, vilket den dock inte brydde sig om alls. Till slut så slutade jag bry mig och skrittade iväg så fick de skylla sig själva om hunden blev trampad.
Sedan gick allt bra!



Outfit;
Träns - Gold medal
Bett - nova
Sadel - Prestige
Schabrak - Schockemöhle
Stigbyglar - Sprenger
Skydd - JW
Boots - Eskadron

Hjälm - Charles Owen JW
Tröja - Kingsland
Ridbyxor - Cavallo
Stövlar - JW


(mamma håller tyglarna helt skevt osv, vet inte riktigt vad hon höll på med hahah, Krabat hade fått äta lite och sådär så ja)


Idag blir det dressyr och sedan en kort uteritt igen. Idag rider dock mamma på Krabat istället, så får vi hoppas på att allt går bra.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0