Dagens träningspass

2011-04-30 @ 00:26:01
Åsas bil var sönder, så lektionen blev tyvärr inställd ): Dock så blir det en ny på måndag istället!
Men Jenny var med i stallet, så hon passade på att fota lite ändå.
Hoppade.
Och alltså. Jag är såååååååååå otroligt nöjd. Innan har jag hoppat cirkus 40-50cm med Biscaya, och ändå tyckt att det var obehagligt.

Idag seglade vi över cirkus 70 - 80cm (ungefär, kunde inte mäta så räknade hålen på ett ungefär), utan problem! Hon tvekade inte ens. Tekniken kanske inte var den bästa, men hon bjöd på helt fantastiskt och vid ett tillfälle tog vi det dessutom i galopp! Och det var hon som fattade den självmant, inte jag :D
Det är säkert ingenting för er, men för mig är detta en jättestor grej då jag alltid varit lite osäker på B, hon kan nämligen bjuda på jättebra på ett hinder och sedan helt utan förvaring stoppa precis när man tror att hon ska hoppa.

Jag har verkligen inte ens ord till att beskriva hur oerhört stolt jag är över både min häst och mig själv. Att jag vågade, att hon vågade och att hon var så oerhört duktig.

Fick ett par bilder från Jenny idag (resten kommer nog senare) Så slänger upp dem här, även om de inte är så värst charmiga hahah, dte är i alla fall ridbilder, eller hur? ):



Som ni ser är galoppen inte så... stabil ännu haha.



haha skrttade så mycket åt den här bilden! Var första gången vi kom på hindret, hon var lite tveksam först, men bestämde sig sedan för att hoppa, så det blev ett jätteskevt helikopter hopp, så knäpp.

 

Är det bara jag som tycker att det syns att det är mycket fullblod i henne? Liksom, stor bakdel/kropp och sedan jätte tunn hals och litet huvud.


Kommentarer
Postat av: Paulina

Vad roligt Emeli! :D Jag känner verkligen igen detdär med att inte kunna lita på sin häst när man ska hoppa, haha. Men fortsätt hoppa regelbundet så blir det bättre, det blev det för mig och Amadeus i alla fall. Så ni båda kan bygga upp ert självförtroende :)

2011-04-30 @ 11:03:48
URL: http://ponnibrudarna.blogg.se/
Postat av: Shamm

Ser så kul ut, eheh!

2011-05-08 @ 20:39:47
URL: http://shammsalih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0