Dagens träningspass

2011-04-20 @ 22:21:17
Blev uteritt idag <:
Hon var väldigt seg i början, sick-sackade fram längst med vägen, var spänd och stannade och backade heeela tiden.
Till slut tröttnade jag och bara drev och lät henne trava på, då slappnade hon av också blev det genast mycket bättre. Pigg och mysig.
Jobbigt är dock att Biscaya är rädd för världens vanligaste saker; Stenar, stubbar och tjocka grenar som ligger på marken.
Det gör det hela ganska så komplicerat emellanåt. Lyckligtvis är hon ju en snäll häst, så hon blir antingen kvickrädd och bara rycker till eller så travar/skrittar hon långsamt förbi dem. Hon är ingen såndär häst som sticker eller tvärvänder och drar hemåt. Blir hon väldigt rädd låter jag henne alltid stå att titta dessutom, hon är min vän, och jag skulle aldrig slå eller tvinga en vän förbi något som den tycker är obehagligt. Då sitter jag hellre av och leder henne förbi det obehagliga. Alla är vi rädda, och man måste ju faktiskt respektera att hästen är ett flyktdjur.
Jag och Biscaya har även en nära relation. Och sitter man på hästen måste den ju försvara en från det läskiga också, så klart allting blir mycket värre när man sitter på än går bredvid.

Krabat fick stå, hann tyvärr inte med honom idag, fick lite skuldkänslor men aja ): Klappade lite och pratade lite med honom. Fy vad jag kommer att sakna honom.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Sv: jag vet inte riktigt hur det kändes faktiskt.. Men det som jag fastnade lite för var att han inte liknar någon häst jag ridit förut. Men jag vill inte göra något korkat beslut för fort heller som jag gjorde med ellinor, jag vill att det ska bli rätt. Men jag vill heller inte tacka nej och sedan ångra mig. Han ser ut som min drömhäst, rätt ras och allt men av jag vet inte..

Jag får nog pröva någon mer ponny så kanske jag har lättare att bestämma mig!



Visst axvallaryttarna låter bra :)

2011-04-21 @ 00:22:57
URL: http://amandahed.blogg.se/
Postat av: Rebecca - VINN HANSBO SCHABRAK!

Vi har en tävling där du kan vinna ett hansbo schabrak, var gärna med!http://ridersjumping.blogg.se/2011/april/bloggtavling-1.html#comment



Kram :)! Och ursäkta om du ej vill ha sådana kommentarer.

2011-04-21 @ 01:01:07
URL: http://ridersjumping.blogg.se/
Postat av: Melina

så söt :D

2011-04-25 @ 01:03:56
URL: http://ponnysmurfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0