Dagen

2011-04-26 @ 21:59:59
Idag åkte min vän som varit här hem till Uppsala ): Tråkigt. Men vi ses om en månad igen, för då är det festival; Siesta i Skåne! Ser fram emot det.

B & K blev omhändertagna av Linnea idag, båda två blev ridna, har dock inte fått ett "såhär gick det"-sms från Linnea än, men det kommer väl.
Edit: Hon skrev på fb, så citerar;
"Hej :) Tyckte att det var lättare att skriva här än sms. ^^
Jag red Biscaya i stora ridhuset idag, först var hon lite tittig men sedan släppte det och hon blev lika fin som vanligt. Halterna gick bättre än tidigare, behövde nästan inte ta henne alls i munnen nu. Tog lite galoppfattningar sen och det var över förväntan :) Efter några fa...ttningar bjöd hon till galoppen helt självmant (fast hon såg ju fortfarande lite spänd och irriterad ut) så jag hindrade henne inte, och hon kunde galoppera hela långsidor i taget, så jag är stolt över henne :D Fortfarande ingen vänstergalopp men det var glädjande att hon verkligen verkade tycka att det var kul att galoppera nu ^^
Sen passade jag på att sitta lite på Krabat också eftersom jag ju ska rida honom en del sen, var på dressyrbanan och han var rätt pigg och sprallig i traven, men annars gick det bra :)"

Mitt i ledigheten har jag passat på att fixa ett ID-kort, äntligen! Hoppas att jag hinner få det innan jag fyller 18 den 12:e maj. Men de sa att de skulle ta ungefär två veckor så det borde det väl. Hoppas kan man ju! Bara 16 dagar tills jag fyller år. Urkul, då ska jag minsann våldgästa Skara Hästsport kan jag lova er.

Imorgon har jag möte på Uddetorp, kan ju säga att jag är ganska så nervös faktiskt ):

Vi var borta vid Jula-huset idag. Kan ju säga att jag var hemskt sugen på att gå in på Skara hästsport. Men jag klarar inte av att gå in där utan att köpa något så ja ))):


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0