Päls

2010-09-12 @ 20:31:04
Om det är något jag tycker är riktigt vidrigt så är det päls. Jag förstår mig verkligen inte på de ondskefulla människor som kan med att bära päls, speciellt inte de som vet hur pälsindustrin faktiskt fungerar.
För det första tycker jag inte att det är ett dugg snyggt, inte ens fuskpäls, jag har aldrig riktigt förstått grejen med det. Kom igen liksom, vi bar päls på stenåldern. Det är 2000talet nu.
För det andra så är pälsindustrin lika smutsig och vidrig som köttindustrin. Visste ni tex. att man hänger djuren upp & ner, och sedan flår dem levande, så att pälsen ska vara finare?
Och sedan så har vi ju det hela med minkfarmarna, så himla elakt och groteskt! Hur kan man med att köpa päls efter att ha sett de bilderna? Och det värsta är ju att här i Sverige har vi ju ändå vad många ser som en bra djurhantering (enligt mig är den långt ifrån bra), så tänk då på hur det är på andra platser i världen?
Irland håller på och stänger (eller kanske har de redan stängt ner dem?) ner sina pälsfarmar, och den senaste rapporten från våra svenska pälsfarmar visar att vi borde göra det samma, för djurplågeri är aldrig okej.
Päls är fint, på djur!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0