Gårddagens ridpass

2010-09-08 @ 12:30:51
Red tillsammans med Madde, började med att rida Biscaya, hon var fin, inte så jätteframåt men ändå trevlig och mjuk.
Sedan bytte jag & Madde häst, så jag red Clabbe & hon red Biscaya. Clabbe behöver man typ bara hålla i så går han i rätt form och han gör allt superbra osv, verkligen en sjukt fin häst.
Madde galopperade jättemycket på Biscaya! Blev så stolt över min lilla häst, ett helt varv utan avbrott tror jag att hon lyckades med, och hon fick henne till och med att ta vänstergaloppen!
Dock så ramlade hon av haha ): Biscaya gjorde världens bocksprång, så ah. Madde hade nämligen sporrar, och jag rider nästan aldrig med sporrar, och Biscaya är så känslig att det inte är speciellt populärt hos henne.
Madde är så sjukt duktig alltså.
Sedan slängde jag upp Madde på Krabat, det gick jättebra, han lossnade relativt bra, men det krävs mer ridning om han ska lossna ordentligt.
Madde ska fortsätta rida Krabat, och jag kommer nog slänga upp henne på Biscaya ett par gånger till, för hon är en sån där ryttare som fungerar med alla hästar. Jätteduktig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0