Frisering

2010-09-24 @ 20:45:58
Biscayas pannlugg hade blivit så sliten att den var brun och jättetunn längst ut, så jag bestämde mig för att klippa av den. Sagt & gjort. Jag tog manen samtidigt, så nu är den ca 10cm kortare än innan! Ska klippa av den lite till, men först måste jag rycka & klippa till den, för den är sjukt ojämn just nu. Orkade inte göra det, för hon var så himla rastlös när jag klippte den så ): Och hon har världens ponnyman, så jag ska nog köpa en såndär ryckkniv att tunna ut den med.
Men ah, hon blev fin (i pannluggen i alla fall haha) Sedan när jag är färdig så kommer hon nog vara superfin! Om man bortser från att fölen hon gick med innan jag köpte henne har kliat av manen vid manken, och de som hade henne innan klippte av manen som inte gick att kamma över, istället för att rycka den. Så ja, när det växt ut blir det nog super. Men det lär nog dröja ett tag.
Aja, jag tycker faktiskt att hon blev riktigt fin i raklugg!
Såhär ser hon ut just nu i alla fall:



Ojämn man. Det syns ju vart jag ryckt färdigt och vart jag behöver rycka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0