Första APUdagen

2010-09-01 @ 21:44:55
Har seriöst varit helt sjukt kul!
Först så pratade jag med Jan-ove (stallägaren, och min handledare) om lite allt möjligt, sedan gick vi in till honom, DÄR JAG FICK BULLE OCH __COLA_ <333 Så gaaalet fin start liksom.
Sedan begav vi oss ner till hagarna där stona går, och tog in dem och släppte dem i ridhuset (det finns en spilta där man ställer hästen vid ultraljud i ridhuset)
Och det var inte helt lätt, vissa ville inte med in, och dessutom så hade två stycken föl vid sidan, men ingen olycka skedde! Vi fick hjälp av Jan-oves son med.
Mammor & bebisar på ingång!
Sedan kom veterinären, så då ultraljudade vi dem, de flesta brydde sig inte speciellt mycket, det var bara en som var lite svår. Och gissa vad? 9/9 ston var dräktiga! Sjukt bra.
Ultraljud.
Sedan släppte vi dem i hagen igen, med Ulrikas hjälp. Sedan hängde vi runt lite i stallet bara, pratade med de som har inackorderingar och sådär.
Sedan gick vi till nya stallet, där visade han mig massor av fina hingstar och sådär, så nu har jag lärt mig massor om avel!
Efter det gick vi ner till hagen där unghingstarna går, och hämtade Adonis, för han skulle hem till sin ägare (Lovisa Olén, kom sexa i ponnydressyr SM!)
Sedan slutade jag, så då red jag min egen + en inackordering, efter det så väntade jag på min skjuts hem, och då passade jag på att kolla på när de lastade Adonis, vilket inte verkade vara helt lätt!
Imorgon börjar jag tio igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0