Flytt: Skaraortens ridskola

2010-09-14 @ 19:23:53
Någon dag mellan 1-3e oktober kommer vi att flytta våra hästar från Såntorp till Skålltorp. Är både glad och ledsen, har trivts så otroligt bra på Såntorp, allting där är perfekt. Förutom en sak; Avståndet. Det är nämligen så att det är en halvmil till stallet, och en halvmil hem från stallet för oss. På sommaren och när det är någolunda varmt så fungerar det att cykla, även om det är stört jobbigt. Vägen är dessutom inte den bästa, det är mycket svängar, mycket upp & ner och sådär, det fungerar helt enkelt inte. Speciellt inte nu när jag bor hos min mormor i Axvall, som ligger 3,4km från där jag bor, så blir det ännu jobbigare. Min syster har dessutom astma, så att cykla till stallet är väldigt, väldigt jobbigt.
Skålltorp har otroligt mycket bättre träning & tävlingsmöjligheter, jag kan starta några clear rounder utan att behöva transportera henne, skaffa oss lite tävlingsrutin & sådär innan nästa år, då mitt mål är att vi ska börja tävla lokalt. Magnus Österlund & Erika Andersson har träningar på Skålltorp, båda är otroligt duktiga tränare, så när Biscaya är redo kommer jag att kunna träna för dem. Det finns mer folk jag känner där, och dessutom finns det tjejer med systermkameror ..... hehe Linda & Amanda som kan fota mig så att jag kan se Biscayas utveckling bättre (jag är väldigt hemmabild haha) .... Amanda känner jag dock inte. Men jag har tänkt att jag ska kidnappa henne när jag rider ut, för det finns ingen chans i hela världen att jag rider ut med Linda eller Rebecka. Speciellt inte Rebecka och Mario, både häst & ryttare är helt kocko, Linda är med galen ): Amandas sköt/something-ponny är typ galen i galoppen ute, precis som Biscaya, så då kan ju vi bara skritta och trava ute tillsammans liksom! Om hon nu går med på det. Jag är ju inte precis den som håller tyst om vad jag tycker, så vi har inte fått världens bästa start.
I allla fall. Skålltorp vs. Såntorp.

Och här är lite bilder från Skålltorp (tagna från soRF's hemsida), inte så mycket att se, men inlägg blir så väldigt mycket roligare med bilder! Ska ta mer bilder så fort jag får möjlighet till det, typ när vi flyttat hästarna.

Gruppbild från ett ridläger jag var med på .. 2008(?), hade med mig Noora då, står snett till höger ovanför killen i brunt hår som sitter längst fram, och av någon väldigt konstig anledning så ser jag ut som en brottare ))): Och fy, blev hemskt sugen på att leta upp min ridlägertröja nu! Undra vart jag gjort av den.

Här är min favoritponny på ridskolan, Cheva, en superduper fin, och väldigt speciell connemara. Hoppar hur bra som helst, hade han inte varit en riktig fegis hade han varit en supertävlingsponny!


Bilder från Såntorp har jag visat i ett tidigare inlägg, som finns att läsa här. Det är en jättemysig gård faktiskt, ska bli lite tråkigt att flytta, menmen ):


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0