Dagens ridpass

2010-09-15 @ 23:21:00
Red dressyr. Gick super, om man bortser från att hon har lite för mycket överskottsenergi. Hon får lite svårt att koncentrera sig då, hon går liksom bara och väntar på den där framåtdrivande hjälpen, och så fort hon tror den ska komma reagerar hon innan hon hinner tänka efter och förstå vad jag ville. Typ när man ska flytta henne, då säger det poff, så går det väldigt mycket fortare, tills hon förstår att hon gjort fel haha.
Red väldigt mycket sidförande, hon var inte så stel som jag trodde att hon skulle vara, så jag gick över till galoppfattningar. Hon tog dem utan problem som vanligt, idag behövde hon inte heller rusa in i dem! Hon kunde nästan fatta från skritt till och med, bara några få travsteg emellan.
Fast ja, då var det ju det där med överskottsenergin. Hon flög i luften ett par gånger alltså, hon brallade till och med iväg en gång, det trodde jag aldrig hon skulle göra. Hon kan hålla galoppen längre stunder nu med, känns härligt. Jag lyckas dock fortfarande inte få henne att ta vänstergaloppen, suck ): Ska läsa på lite om hur man lättare får hästen att ta den 'svåra' galoppen och sedan prova det och se om det går bättre, sakerna jag brukar göra när hästen har svårt för att ta ena galoppen fungerar inte på Biscaya. Tror det har lite med att göra att hon blir för ivrig och inte tänker sig för innan hon fattar galoppen.
haha åååh ): krångelkrångel och massor av jobb. Vill ha en färdig häst nuuuu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0