Alliansen hatar djur

2010-09-11 @ 22:06:59
Det är ingen hemlighet att ridsporten är en sport som kräver en ganska ordentlig inkomst. Och ja, det är inte heller en hemlighet att de flesta med mycket, mycket pengar är moderater. Många som håller på med hästsport tycker även om andra djur. Alliansen däremot, de hatar djur.
Och vad baserar jag mitt påstående på? Jo:
1. Alla partiledare i Alliansen, utom Leijonborg, vill lägga ner Djurskyddsmyndigheten.
2. Allihopa är för pälsfarmer, de tycker till och med att det är ett måste att ha pälsfarmar i Sverige.
3. Moderaterna vill inte heller göra något åt tillståndet i minkfarmarna (inte har ni väl missat mink-skandalen?)
4. Alliansen har minskat antalet djurskyddsinspektörer markant, många påstår att det var detta som gjorde att man lät det gå så långt som det gick i minkfarmarna.
5. De vill ha kvar djurförsök.
6. Moderaterna: "Både när det gäller utevistelse och kastrering vill vi avvakta den pågående översynen av djurskyddet" ang. grishållning.
osvosv. Listan kan göras ännu längre, men det har jag inte tid med, jag tror att ni förstått vad jag vill få fram.
Så rösta med hjärtat, inte efter hur mycket mer pengar du vill ha. Du är inte den enda individen på jorden, rösta rödgrönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0