woho!

2010-05-17 @ 16:10:04
Jag fick inget på min fina önskelista :''''''''(
Fick pengar och en sadel istället, har dock inte köpt sadeln än, emn det ska göras nu i veckan.

DOCK, så var det ju 20% rabatt på i princip allt på Skara Hästsport förra veckan, eftersom dom firade 10års jubileum! Hoppas verkligen att ni inte missade det för det var en guldgruva för ryttare och häst.
Köpte dock bara ett hackamore, två grimmor (en röd och en röd, grön, gul) och en röd-vit såndär man fäster på grimman för att hålla flugor borta från ögonen.

Efteråt så red jag på hackamoret, det gick superfint inne i ridhuset. Men Biscaya har blivit knäpp när man rider ut nu igen, antagligen så beror det på att hon stått nästan en vecka nu. Hon bara reser sig och vänder tillbaka. Knäppa häst. Kommer aldrig bli klok på henne.

Igår fick hon vila från löshoppingen, eftersom jag var med pappa när han provred Krabat! (hästen vi ska ha på prov för senare köp ni vet?) Min syster har redan ridit en gång, men pappa ville också prova, eftersom han ska dela honom med min syster. Dom passade fint ihop.
Och jag fick rida en superfin c-ponny vid namn Mazurka! Det var nog en av de snällaste hästar jag ridit. Korsning mellan fjording och arab. Förstår inte varför man korsar dom raserna, det är ju nästan elakt.
Men det var fint i alla fall.

Idag får Biscaya stå igen. Jag är så otroligt trött på att rida utan sadel, så jag tar det lungt till vi fixat sadeln. Egentligen skulle jag ridit lektion på ridskolan, men pappa kan inte köra mig, suck ):


Ska börja blogga mer, lovar ):
Ska skriva om importhästar, ridskolor och bett när jag orkar!

Kommentarer
Postat av: johanna

Sv: haha han är inte jättestor ca 165 men jag är ju inte så stor....



Kallor honom Lillen för dom som hade han innan kallade honom Lillkillen men det vart så svårt att säga så då blev det Lillen;)

2010-05-17 @ 16:22:30
URL: http://johannasriddagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0