Torsdagen och fredagens träningspass

2010-05-22 @ 18:38:00
Biscaya var SÅ JÄVLA FIN PÅ TORSDAGEN.
Först var hon jättearg på mig, vägrade lyfta hovar, hoppade runt på tre ben när hon väl lyfte hoven, försökte dra sönder sin grimma osv. Man märker verkligen när hon är arg på mig.
Jag blev livrädd och trodde att något var fel, så jag longerade henne för att se så att hon inte var halt. Det var hon inte, så jag hoppade upp.
För det första så var hon superpigg.
För det andra så sökte hon sig neråt hela tiden, hon sög på bettet och bara njöt, så jag bestämde mig för att prova att lägga ner henne (Få henne att gå i lägre form, det är mer krävande, men också bättre för hästen)
Och det var verkligen inga problem. Hon gick i en superfin låg form.
Sedan så skulle jag trava av henne, så jag gav henne långa tyglar, travade, och sedan när jag saktade av så gick hon i den låga fina formen, utan att jag hade kortat tyglarna ens!
Så duktig.
Efter ridpasset var hon glad på mig igen, lät mig kratsa hovar, pussa henne osv.


På fredagen så var hon vi ska köpa Krabat från ute och kollade på stallet så då blev dte bara ett snabbt pass. Började med lite löslongering, sedan red jag igenom henne, hon var lika fin som på torsdagen, dock så var hon lite spänd för att det spöregnade. Men det släppte relativt fort. Efter att jag ridit så red min syster på henne en stund. Hon tyckte att Biscaya var jätteläskig, förstår dock inte varför, Biscaya är typ världens snällaste häst.
Men hon gick fint i alla fall, hade lite lektion för henne.
Och efteråt så skrittade min allra minsta syster av henne medans jag ledde och mamma höll i henne, det gick alldeles utmärkt det med <:

Idag får hon stå, och imorgon blir det löshoppning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0