PÅ ÖNSKELISTAN

2010-05-11 @ 17:36:30
Jag fyller år imorgon.
Så därför har jag satt ihop en liten önskelista:

1. Novabett. Kostar runt 200 och uppåt och finns i de flesta ridsportsaffärer. Man ska ju variera bett så ofta som möjligt. Och jag vill varken ha tvådelade eller bett med hävstångseffekt. Och pessoa tänker jag aldrig rida på.

2.  Teddypad (inget i fårskinn för min del alltså!) 149:- på hööks

3. John Whitaker ridbyxor. Som den JW-tönt jag är kommer mitt liv aldrig vara fullständigt utan ett par JW-ridbyxor. Skandal att jag inte skaffat några än. Sure, Pikeur är bättre på alla sätt, i min mening. Men ett par JW är ett måste. Dessutom så går dom här att hitta för ca 700kr på ridsportsbutiken.net, hur billigt som helst! Halvskodda dock.


4. Benskydd från Hööks 149kr. För det första, Hööks är ju så galet billigt. 150kr, hallå eller!?!? Sinnesjukt. Är inte så mycket för Hööks egentligen, men bara för att jag inte köpt så mycket därifrån och är osäker på kvalitén (för billigt är bra, men håller dte inte så blir det inte så värst billigt i längden) Men dessa är ju trots allt i mina och Biscayas färger, så dessa måste köpas och användas på tävling i framtiden!


5. Känns som att det är läge för ett inköp av grimman jag suktat efter så länge. Och lägligt nog så har Biscaya precis dragit sönder en grimma. Och kombinationen av söndrig grimma och födelsedag kan pappa nog inte säga nej till!


7. JW martingal/förbygel/kombinerad förbygel och martingal. Den på bilden kostar 1499kr på Skara hästsport. Vet inte riktigt vilken modell jag vill ha. Men just nu lutar det åt denna!


8.  JW-schabrak i mängder! Först och främst vill jag ha ett blått, eftersom jag redan har ett rött. Men det spelar inte så stor roll. Vilket JW-schabrak som helst är ja tack!


9. LG bridle. Finns på http://www.lgbridle.com/ för 150$. Kollade vart man kunde köpa det i Sverige, hittade ett ställe där det fanns för ca 1000kr. Kommer dock inte ihåg, men googlar ni hittar ni det nog!
Det är bettlöst, men det känns som att man rider på bett ändå (läs på hemsidan!). Tycker att det verkar mycket bättre än hackamore.


10. Damasker, i vitt. Dom första kostar 729kr och den andra, billigare varianten ligger på 129kr. Båda på Hööks. Spelar inte mig så stor roll vilken av dom. Kvalitéen är huvudsaken. 


11. Eskadron-schabrak. Jag älskar detta schabraket. Det är så galet snyggt! Och man lär ju synas i mängden. Kommer inte ihåg vad det kostar, men det finns på http://www.skarahastsport.se/ i alla fall.

Kommentarer
Postat av: camilla

ååhh dom benskydden från hööks är sååå snygga!! har dom på min häst när vi är ute och tävlar, :D



våra tävlingsfärger är oxå blå,vit och röd :D älskar den kombinationen ;D



sen älskar jag oxå Jw utrustningen, så snyggt, ska köpa ett sånt täcke din häst har på headern :D

2011-03-03 @ 14:55:34
URL: http://milleruddan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0