Gårdagens träningspass + sommarbete

2010-05-27 @ 11:37:23
Sista ridpasset innan jag åker iväg reds igår, hon gick superfint, som vanligt. Fast till och med ännu finare än vad hon brukar. Blir nästan lite opepp på att åka, vill stanna hemma och bygga på det fina som vi har hittat.
Började i alla fall med att longera Krabat åt min syster, han var tokig. Sedan longerade jag Biscaya, som bjöd på superfint.
Sedan red jag skänkelvikningar i trav, hon är faktiskt lättare i traven än vad hon är i skritten, i skritten får hon oftast inte med sig bakdelen överhuvudtaget, nu lyckades vi få till några ordentliga flyttningar!
Sedan blev det lite voltarbete som avslutning.

Krabat har lugnat ner sig markant, nu går det att sitta på honom utan att han exploderar, min syster galopperade honom lite, men han var fortfarande lite spänd, så det slutade med slängtrav ett par gånger. Hon har blivit mycket finare i kroppen nu med. Dock så irriterar jag mig något enormt på halsen, så tunn och löjlig ):








Och våra hästar har börjat gå på sommarbete nu! Superhärligt tycker jag. Krabat får gå med Biscaya nu, antagligen därför han lugnat ner sig. Men Biscaya är inte lika glad som Krabat är, hon saknar sin fd. hagkompis, tycker så synd om henne. Men hon överlever nog.









Fy så fin hon är!
Synd att min systersmobilkamera är i princip lika dålig som min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0