Wonderchild

2010-03-21 @ 21:41:00
Jag tror jag vet hur en mamma känner sig när hennes unge gör ett avgörande mål i en fotbollsmatch, ser sitt barns första MVG, ta sina första steg, börjar studera till läkare osv.



För idag var min pålle så jävla duktig.

Min häst är smällfet, omusklad och har ingen kondition, men idag, när vi löshoppade så var hon så jävla fin. I början gick det lite segt, men så fort hon fattat vad hon skulle göra förändrades hela hon.
Hon bjöd på som satan, trampade under sig själv, och hade så mycket schvung i steget att det såg ut som att hon svävade.

Och på detta fina, så hoppade min tjockis 80cm.
Och okej, det är inte så högt. Inte högt alls egentligen, men för en häst som som Biscaya är det väääldigt högt.
Det såg lite tungt ut, typ som att hon hade 10kgs vikter i hovarna, men hon såg ut som en panter när hon hoppade, upp med ryggen och ner med halsen, frambenen blev pyttesmå och svansen var lyft.
Var verkligen underbart att se.

hahah innan, när vi lät henne trava över bommar, så hoppade hon jätteroliga jämfota hopp, hon hoppade upp, och sedan sköt hon fram alla fyra benen (som när man hoppar längd typ)
Världens roligaste helikopterhopp.
Och sen blev hon jätterädd när hon såg sig själv i spegeln<3 ryckte till och bah "O_O"


Och det bästa av allt: Hon älskade det. Biscaya älskar att hoppa, Öronen stod rakt fram och det lös om henne. Och dte gör mig så jävla glad, för nu vet jag att jag kommer kunna göra det jag älskar mest, att hoppa, och min häst kommer tycka om det.

Har inga bilder från idag, men nästa vecka ska pappa med och filma/fota löshoppningen, då får ni bilder, tills dess får ni nöja er med random google-häst.




Alla som såg det blev helt förvånade, innan hade Biscaya varit den Bortskämda tjejens tjocka häst.
Nu är hon hästen som kommer bli en superbra hopphäst med lite träning.
Fälttävlan om 1år, here I come!!!!!111

Stallägarn sa till och med "Du kommer kunna hoppa 120cm på den utan problem i början av hösten."
Sen gav han mig massa beröm för hennes gångarter, "taktfast trav", "trampar fint under sig" osv.



Det märks verkligen att stallägarn gillar Biscaya med, när hon hoppat färdigt gick han fram och kliade & berömde henne, och sedan följde han oss till stallet, och pratade om hur snäll hon var, och att jag kommer ha en superhäst efter sommaren.
(Han klagade även på att hon är en snigel att ta in från hagen<3 Han sa "Man tror fan aldrig att man ska komma till stallet med den där.")




Känner mig som en stolt mamma vars barn precis vunnit SM i något roligt. Trots att det antagligen inte är min förtjänst alls, utan bara min häst som är super.









Vi gick ut på promenad med. Hon lufsade på jättesnällt. Tycker att hon kan vara lika lugn när jag sitter på @:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0