Svar på tal + Ny kategori

2010-06-29 @ 23:14:08
Innan har jag aldrig brytt mig om att svara på idiotiska kommentarer skriva av idiotiska människor. Då sådana kommentarers enda syfte är att den som skrivit den ska få känna sig lite bättre än alla andra, men nu har jag kommit på att hey, sådana kommentarer är ju galet kul, och vore det inte ännu roligare att svara på dom? :D
Dock så är ju iprincip alla anonyma, eller så har dom ingen egen blogg.

Så här kommer mitt första, eller kanske andra..... Svar på tal!


Denna människan bygger meningar på ett otroligt dåligt sätt, så är inte säker på att jag förstått, men here it goes:
1. Nej, jag har verkligen inte bara den hjälmen för att vara skrytig. Den är otroligt skön att rida i, och den är dessutom galet snygg. Men ja, jag är världens märkestönt och vill se bra ut utåt, vad är det för fel med det?
2. haha va? Jag sa att jag tyckte att scapa schabraken var fula. Vad fan dillar du om egentligen?
3. Gör sina djur feta? Jag har verkligen inte gjort min häst fet. Man ser revbenen på henne, tycker du att det är att vara fet? Min häst gick ner jättemycket i vikt efter att hon fött två tvillingföl som dog, och hon har inte gått upp än, men eftersom hon går på bete så har hon blivit bukig. Sedan så har hon inga muskler heller. När de får muskler över ryggen lyfts oftast magen upp.
4. Kunna fällas? Va?
5. Du är uppenbarligen;
- 1. Efterbliven. Du kan inte skriva, formulera ordentliga meningar osv, du klarar inte av att tänka logiskt.
- 2. Inte duktig på hästar. Kom igen, du tycker att en häst man ser revbenen på är fet? What?

edit: Någon skrev "hur kunde hon vet att revbenen syntes yatayata"....... Ja, det stod under bilden. Men eftersom bruden uppenbarligen är efterbliven så förstod hon nog inte min korrekta mening.

Kommentarer
Postat av: Julia

Men seriöst hur kunde hon veta att revbenen syns?? Det ser man inte så lätt på bilderna direkt:S Tagga ner!!

2010-06-29 @ 23:19:04
URL: http://julleduvet.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Härligt att du kommenterar tillbaka! Om hästen är bukig och revbenen sticker ut, är det något fel i foderstaten, så oavsett om hästen är fet eller inte (my bad när det inte syntes på bild..) så ska inte en häst se ut så. Hästarna kan inte välja själva vilken mat dom äter, därför ska ägarna kunna fällas då jag ser det som djurplågeri. Du ska ju inte svälta/vrålmata hästen för din egen skull, det förstår väl du också? Eftersom du har en egen hoppas jag det iallafall..



Det med hjälmen skrev du själv att du inte behövde skryta på hemmaplan.. Så det jag menade, sedan påpekade du faktiskt att alla ser likadana ut - men en sån JW-hjälm har ingen alls - förutom du då vill säga?



Duktig på hästar är alltid relativt, men min häst såg ut sådär när vi köpte henne, och idag är hon i topptrim. Jag tycker synd om hästar som missköts, hoppas inte din gör det. Men lite mer erfarenhet än dig har jag nog när du inte tycker att hästen ser fet ut på bild? :)

2010-06-30 @ 14:48:32
Postat av: Emeli

Men herregud, lär dig läsa. Revbenen sticker ut? Nej, revbenen syns. Min häst går om sagt på bete och har som sagt haft föl, då är det inte konstigt att hon är bukig.

Hennes foderstat är ihopsatt av veterinär. Hon äter tex. lusern och sojamjöl för att hon ska gå upp i vikt.



Återigen, lär dig läsa. Har jag någonsin sagt att jag vill sticka ut? Nej.



Min häst var helt ur kondition och hade inga muskler när vi fick henne. Det tar ett och ett halvt år att bygga upp en häst. Jag har haft henne i fyra månader. Självklart är hon inte i topptrim än.

Självklart missköts inte min häst. Hon mår tusen gånger bättre nu än vad hon gjorde när hon kom till mig.

Nej, jag tycker inte att hon ser fet ut på bild, eftersom man FORTFARANDE ser hennes revben när hon inte har sadel.

2010-06-30 @ 17:23:30
URL: http://solitarymoment.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0