Dagens träningspass

2010-06-05 @ 23:27:56

Idag tänkte jag fokusera på att rida Biscaya fram till bettet, eftersom hon varit så off den senaste gången jag red henne. Dock så var det ingen idé. Hon var superpigg och gick till bettet hela tiden, utan att jag behövde göra något. Så jag körde på att kräva av henne i traven istället. Gå i form osv. Det gick lite halvsegt, hon har ju trots allt inga muskler att bära sig med, så hon kan bara gå i form korta stunder. Och stundvis så var hon väldigt springig. På slutet var hon dock riktigt fin. Jag är nöjd i alla fall!

Sedan hade jag lektion för min syster som red Krabat. Satte upp ett hinder, han hoppade faktiskt helt okej, för att vara ridtravare i alla fall. De tog sig över 70cm! Han blev dock trött, och stannade, så min syster åkte av haha. Vi lät honom springa av sig ordentligt med, så han var ganska svettig efteråt.
Försökte få min syster att rida lite dressyr med, men det ville varken hon eller hästen, så jag gav upp efter tio minuter. Får rida igenom honom någon dag.





Bild från februari.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0