Dagens träningspass

2010-06-23 @ 22:24:01
Idag hade jag tänkt ta det lungt och inte kräva så värst mycket av henne, bara rida lite volter och sådant.
Och självklart så funkade i princip ingenting. Hon var okoncentrerad och tänkte på allt annat än det hon skulle göra,inte ens när jag blev arg så skärpte hon sig. Huvudet var rakt upp i luften i princip hela tiden, till och med i skritten. Hon gick emot skänkeln och hade sig. Var så himla arg, detta är första gången som det gått riktigt dåligt för oss.

Jag gav i alla fall upp, och bestämde mig för att få henne galoppera minst två steg, och det gjorde hon, sedan travade jag av henne. Då hade hon lite finare form!

Hon var ganska svettig efteråt, så jag funderar på att låta henne stå imorgon.



Imorse hade hon fastnat i tråden, jag vet inte hur hon lyckats riktigt, men hon satt fast med bakhoven när min syster kom ut till stallet imorse. Dock så hade hon inte panik eller något, hon stod bara helt lugnt och betade. Så konstig, vilken annan häst som helst hade fått panik, men min bara stod där hahah.
Hon skadade sig inte mer än att hon skavt bort lite päls.
Och nu har dom satt på elen, så det lär inte hända igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0