Dagens träningspass

2010-06-22 @ 22:02:44
Idag har det gått ganska bra faktiskt.
Vi fortsatte där vi var innan, mycket skänkelvikningar, mycket tempoväxlingar osv. Hon tar fortfarande inte med sig bakdelen riktigt, men idag lyckades jag få till det några få steg! Blir supernöjd, sedan blev hon arg och försökte springa ifrån yttertygeln istället. Men skänkelvikningarna var betydligt bättre än vad de brukar vara.
Sedan red jag på volten, med bakdelen utanför, det tyckte hon var väldigt jobbigt, så hon tjafsade emot innerskänkeln och drog sig inåt istället.
Vi slutade med ett par framdelsvändningar, hon var lite trött, så det gick väl sisådär, men framdelsvändningar vet jag att hon brukar göra utan problem i vanliga fall, så jag brydde mig inte så värst mycket.

Åsa tyckte att vi skulle spara galoppen tills nästa vecka, eftersom hon stått några dagar, och eftersom hon blev så trött. Så det struntade vi i.

Jag har även upptäckt att vänstervarvet är väldigt mycket svårare för henne, så det blir mycket, mycket skänkelvikningar undan vänster skänkel tills nästa vecka.


Efteråt så löslongerade jag Krabat så att han skulle få springa av sig. Han sprang som en tok.



Kommer att slänga upp ett par bilder sedan, tagna innan jag satt upp, så får ni se hur hon ser ut i kroppen nu.
Hon har blivit jättebukig nu när hon går på betet, men ändå så ser man revbenen, och hon har i princip ingen hals alls. Helskumt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0