Dagens träningspass

2010-06-16 @ 23:21:53
Idag bestämde jag mig för att rida ut. Biscaya var superfin, hon älskar uteritter. Hon var helt galet pigg, och inte så farligt tittig. Mycket bättre att rida ut själv på henne, än att ha med någon annan.

Red i alla fall ganska långt, gjorde lite skänkelvikningar längst vägen, och dte gjorde hon bra, bättre än i ridhuset.
Sedan försökte jag galoppera så mycket som möjligt med, och det var inga problem. Hon fattade galoppen utan att tjafsa, och fort gick det! Fick nästan inte stopp på henne.
Vi red mycket i backar med, det är oundvikligt, eftersom vi red på berget.

På hemvägen stannade hon och försökte vända tillbaka inåt skogen hela tiden, hon ville verkligen inte hem alls. Ska ta en långritt på henne någon dag i helgen.




Snart kommer en vän till mig hit, härligt!

Kommentarer
Postat av: sandra - satsande juniorryttare

Sv: Nej, så som artikelbilderna är fruktansvärt! jag rider bara ytterst lite när jag rider fram på min ena ponny, för så funkar hon bäst. Detta har jag kommit fram till med min tränare :) och hon tkr inte det är obehagligt, för tkr hon det är obehagligt så säger hon ifrån ordentligt :p men skulle aldrig göra så grovt och med kandar, no way!

2010-06-17 @ 23:26:24
URL: http://sandrapandras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0