Dagens träningspass

2010-06-15 @ 21:10:51
Red för Åsa idag.
Vi fokuserade mest på att få henne så lösgjord som möjligt, och det gick ganska bra, red mycket skänkelvikningar, hon tar inte med sig bakdelen, men hon tog inte med sig bakdelen alls, det är dock okej, hon har ju inte gjort så värst mycket skänkelvikningar i sitt liv, så jag var nöjd om hon fick med sig bakdelen något steg bara.
I slutet blev hon dock trött, och då sprang hon bara iväg och körde upp huvudet.
Red även mycket på mittvolten, det är faktiskt ganska svårt, med tanke på att Biscaya lätt faller både inåt och utåt då och då, så det blev starka skänklar som gällde.

Sedan tog vi tag i galoppen, det tog något varv, men sedan galopperade hon nästan en hel långsida!


Imorgon ska jag nog försöka få till några galoppfattningar till, antingen så rider jag ut, eller så tar jag det i ridhuset igen. Eller så fortsätter vi på skänkelvikningarna, kan ju göra skänkelvikningar längst med vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0