Dagens träningspass

2010-06-14 @ 01:15:44
Red i ridhuset, hon gick i stadig form, men hon hade inte alls den framåtbjudningen jag vill att hon ska ha. Och på min häst funkar inte "säg till ordentligt en gång", utan jag får sitta och mata henne med spöt om jag ska få den reaktionen jag vill ha. Jag tror dock inte på sådant, så jag gör inte så, utan jag tänker att hon bara hade en dålig dag och lät henne ta lite extra pauser, och sedan petade jag på henne vid skänkeln emellanåt.
Jag bestämde mig för att köra lite galopp med (hon blir oftast väldigt mycket piggare efter att man försökt få henne att galoppera, och det stämde även denna gången!) och idag gick det! Vi fick visserligen bara till tre, fyra steg, inget att vara stolt över egentligen, men det är en början! Och det var ju trots allt första gången hon galopperade i ridhuset.



Har även en fråga till er, Biscaya har börjat tappa pälsen runt mulen, som om den blivit bortskavd typ. Och hon får även pyttesmå sår på mulen som blöder, jag har även sett henne klia sig mot saker ganska ofta.
Vad kan det vara? Kan det vara att hon är torr eller vad är grejen? ):

Kommentarer
Postat av: sanna

jag börja tänka på soleksem direkt. vet inte så mycket om det. Men testa smörja in med helosan salva! :)

2010-06-22 @ 08:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0