Dagens träningspass

2010-06-30 @ 02:02:24
Red för Åsa idag. Sista lektionen innan hon åker på semester ): Vet inte riktigt hur länge hon blir borta. Blir hon borta länge kommer jag att rida för min fd. ridlärare så länge, Evelina.


Vi fokuserade på att få Biscaya så lösgjord som möjligt igen, red mycket på voltspår, tagen bakdel, denna gången förstod hon direkt vad hon skulle göra! Hon blev riktigt lösgjord idag, hon lossnade till och med i traven, formen var nästan stadig, även om hon hade lite svårt att bära sig.

Ibland rinner hon dock iväg från mig, och jag har dragit på mig en ful "ridskole-ovana", jag lutar mig inåt när jag rider på volter. Jag har verkligen försökt bli av med denna ovanan, men jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas med det, någon som har något tips?
Sedan så är det det vanliga med mina hälar, dock så har det blivit oerhört mycket bättre!

Det var helt galet varmt idag med, vet inte vem som var svettigast, jag eller hästen?
Imorgon får hon stå igen, eftersom vi red ganska hårt, och det är så himla varmt. Spelar ingen roll vilken tid man rider. Det är läskigt varmt ändå. I vanliga fall brukar jag rida på kvällen, och det brukar inte vara så farligt, men idag var det bara sjukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0