Dagens träningspass

2010-06-08 @ 23:20:43

Red ganska lungt idag, kände inte för att köra på som en tok, så jag byggde upp ett hinder som jag skuttade lite över emellanåt. Hon var galet nonchalant när det var lågt, hon sprang bara igenom det, så jag fick lägga upp ett räcke på 50cm (haha, jag tar det lungt eftersom hon bara hoppat uppsuttet en gång innan sedan hon blev igångsatt efter fem års vila, hon löshoppar dock 110cm utan problem, så kapacitet har hon!)
Men då kom hennes fd. hagkompis in i ridhuset, Biscaya blev överlycklig och hälsa, fast det fick hon inte ):
Red på volterna tills hon lugnat ner sig, och skulle hoppa igen, men då var hon helt okoncentrerad och kollade bara på den andra hästen och sprang rakt igenom.
Hon skärpte sig dock när jag blev arg, och då hoppade hon riktigt fint.

Dessutom så hade hon jättefin form i traven idag, kanske borde sätta igång med galoppen snart?

Jag var i stallet från halv fyra till nio idag, eftersom min syster red lektion. Snacka om att jag var helt slut när jag kom hem ):





Fina hästen


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fast 1.10 i löshoppning kan ju vilken häst som helst skutta över utan problem..

2010-06-09 @ 15:48:11
Postat av: Emeli

Med 'utan problem' menar jag att hon klarar av högre höjder, bara det att vi inte hoppat högre än, eftersom hon inte blivit ordentligt riden på väldigt länge eftersom hon förlorade fölen.



Och nej, 110 är inte en höjd alla hästar klarar utan problem.



haha, kan du inte bättre, anonym?

2010-06-09 @ 19:23:59
URL: http://solitarymoment.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0