Svar på tal

2010-07-29 @ 02:41:54
Alltså. Om det är något jag verkligen avskyr så är det när folk uttalar sig om saker de absolut inte har någon aning om.
Fick nyss den här kommentaren;
Personen kan ju knappast ha läst det jag skrev ordentligt? Jag skrev anledningen till varför människor använder en martingal, också kommer hon och säger att det används på en FRAMTUNG häst? En martingal har ingen som helst inverkan på en häst som är framtung och går med huvudet långt ner.
Nästan alla ryttare vet vad martingalen används för, och inte är det på framtunga hästar i alla fall.
Sedan så var det inget klagomål heller, jag skrev vad jag tyckte, bara för att dte inte var ett inlägg med solsken, enhörningar och regnbågar så betyder dte inte att jag klagade. Det var bara ett konstanterande.
För övrigt så hade hon nog den tråkigaste bloggen jag någonsin läst. Inte konstigt att ingen kommenterade. Och omg, hur vågar hon ens kommentera min blogg när hon skriver som en efterbliven, VERSAL, kommatecken osv. Snälla. Om dte är något jag inte klarar av så är det folk som skriver helt åt helvete, jag avskyr dte verkligen. Vill ta mitt liv när jag ser sådant.
.
.
I alla fall, snälla ni som kommenterar saker som ni absolut inte vet något om, sluta med det. Det är bara pinsamt för er del. Visserligen har jag fått väldigt få sånna här kommentarer, men jag har sett ett flertal på andra bloggar. Jag godkänner inte ens kommentarer som den här, dels för att ni inte ska behöva skämma ut er, och dels för att det är så otroligt onödigt. Nej, fy skäms säger jag bara.
(fast jag älskar drama, så bring it on <333333333)

Kommentarer
Postat av: N

Sv: Va fin, va är den för ras å så? :)

2010-07-29 @ 13:43:16
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Katarina

Sv. Galopphästar rids ofta in när de är runt 1,5 år gamla, ja, men inte yngre. Jag tycker väl personligen att det är lite tidigt, men man får ju inte glömma att fullbloden växer snabbare än vanliga raser. Det finns löp för två-åringar, men de är inte så många och långt i från alla två-åringar startar vid den åldern, de flesta börjar springa först när de är tre. Sen avlar man så att hästarna ska födas så tidigt som möjligt på året, så att de ska få lite extra tid på sig eftersom inridningen sker på hösten. Men det finns massor att skriva om det här, fördelar och nackdelar med allt men det är lite skäl för varför i alla fall. :)

2010-07-30 @ 12:54:50
URL: http://teaaftereight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0