Mitt stall

2010-07-29 @ 17:42:42
Någon ville att jag skulle visa bilder och berätta om stallet där jag har Biscaya, så here it goes;
Stallet heter Sån/sandtorp. Det ligger ungefär en halvmil från Varnhem, där jag bor.
(Sedan finns det massa sommarhagar med, detta är vinterhagarna)

Det gröna är hagar, dock så ser man inte hela hagarna av vissa. Det bruna är där man kan öppna mellan hagarna så att de blir större.
De röda är ridhuset, och det blåa är stall/lösdrift. Det blåa som jag målat mitt i skogen är det nya stallet (gissar på att det är en gammal bild, eftersom det inte fanns med) Det ska dock ligga närmre de andra byggnaderna, råkade måla lite långt bort.
Uppe där det står karta, mer osv. finns det en sandplätt, där håller vi på och fixa paddock!
.
Här kommer lite bilder;
Det nya stallet, och lösdriftshallarna. Här har stallägaren sina avelshästar + att man kan ha sina hästar i lösdriften om man vill, men stalldelen används endast av honom. Han har dressyravel.
Insidan av nya stallet, sjukt fint, högt i tak & så. Finns nio boxar om jag inte minns fel.
Hagarna vid lösdriften, dock så går ju hästarna på bete i en annan hage på sommaren.
Ridhuset, och en enhäst-lösdrift, där Tuldra går nu på sommaren.
Gamla stallet
Sidan av gamla stallet, en liten del av en hage och transporterna. Brukar dock vara mer transporter där.
Insidan av stallet är uppdelat i två delar, en stor och en liten här är stora. Det är inte världens snyggaste, men det duger helt klart, jag prioriterar stora hagar och ridhus framför hur snyggt stallet är. I stora delen finns det tio boxar.
Där ser ni gången in till den lilla delen, bredvid gången finns en spolspilta.
Här är lilla delen;
Första boxen med täcket är Biscayas, bredvid henne står Marillo, och längst bort i samma rad står hingsten, på andra sidan står Pinglan i boxen närmast, sedan Krabat och sedan Mysak. Mysak har dock flyttat nu.
Här är vinterhagen, delas upp på tre i vanliga fall. Dock så slutar det inte där man inte ser längre.
Fortsättningen på hagen
.
Vi har superfina hagar, de är stora och kuperade, gör senorna starkare & så! I år har betet dock varit väldigt dåligt ):
.
.
Lösdrift: 1600kr
Foder, ridhus, strömedel, in & utsläpp, fodring kostar 1500kr, och ska man ha mocking med kostar det 2000kr. Vi har har med mockning på båda våra hästar. Galet skönt att inte behöva mocka.
På somrarna har man tillgång till boxen, men hästarna går på bete, och då betalar man 600kr.
Väldigt billigt faktiskt tycker jag.
.
.
.
Det blev inget Skara hästsport idag ): Det blir imorgon istället! Får dock bara handla för 2500kr tror jag. Surt.

Kommentarer
Postat av: Sara Jansson

Superfint :)



sv; Ja den är grymt skön :D

2010-07-29 @ 17:47:45
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

sv; :D Varför väljer du just henne(A)

2010-07-29 @ 18:07:18
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: warnmark -Hästblogg -Vinn din egen bild utskriven i A4 storlek

Sv; Ojdå, då ber jag om ursäkt, hehe. Läste igenom texten två gånger för att vara säker på det som stod men jag råkade visst missa lite saker ändå :$

2010-07-29 @ 19:13:20
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Evelina

Mysig gård :D

2010-07-29 @ 22:32:49
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/
Postat av: N

Sv: Va kul :) Han är en korsningsponny från Irland :D

Va gör ni tsm då? :)

2010-07-29 @ 22:52:52
URL: http://blackijacki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0