Gårdagens träningspass

2010-07-15 @ 17:02:43
Jag somnade direkt när jag kom hem igår, så hann inte blogga ):
I alla fall, igår var jag ute och red för första gången sedan jag ramlade av och skadade ryggen. Det var sjukt härligt.
Hon var superfin, trots värmen, sjukt mjuk och följsam. Red ett 'mycket skritt'-pass barbacka, mest för att sköna min rygg, men travade lite med och det var ingen fara, red dock väldigt långsam trav. Hon gick i stadig form, var superglad.

På slutet skulle min syster ta lite kort, men alla blev sjukt suddiga haha.
Och hon la av på slutet när jag red henne lång och låg,dels för att det var så sjukt varmt och hon blev trött, och dels för att hon brukar fuska när jag kräver lite mer av henne, så hon fuskade lite och gick innanför hand, jag lät henne dock hållas lite, eftersom hon trampade under sig och bar upp sig fint ändå, och för att dte var för varmt och kvavt i ridhuset för att bry sig haha ): Vill att paddocken ska bli färdig!
Men ja, alla bilderna blev typ skit, men jag slänger upp några ändå. Ska be pappa fota mig med den bra kameran någon dag, blir ju inte fotad så ofta, så lägger upp bilderna även om de var värdelösa.
Som sagt så var formen värdelös stundvis;
Jag är i vanliga fall _galet_ noga med att hon inte går innanför hand, kollar i spegeln så fort jag får chansen, ber mamma/pappa/min syster hålla koll osv. Men idag blev det lite slarv, det är okej någon gång ibland.
Min tränare hade blivit galen om hon sett detta haha
Sedan körde jag på en högre form, och då blev det bättre;
Hon har blivit jättefin i hullet nu tycker jag! Nu ser man inte revbenen längre, men trycker man lite med handen över dem så känner man det, precis som det ska vara, och hon har inte världens hängmage längre heller!
Red igenom min systers häst lite med, han är så sjukt jobbig, förstår nu varför hon klagat så mycket den senaste tiden, har man ordentlig kontakt med munnen så lägger han sig i handen och drar så in i helvete. Han trivs verkligen inte på sitt bett. Så jag nöjde mig bara med att han gick i form något steg. Sedan ska hon prova att rida honom på mitt hackamore, och sen får hon prova mitt novabett och mitt tredelade med sötmalm och köpa nya bett om han fungerar på dem, fungerar han inte på dem får vi fråga vår tränare om vad för bett han skulle fungera på. Blir knäpp på det här med bett.
Och ja, till er uppmärksamma så rider jag bara med keps, så ni behöver inte fråga :)

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Hon har blivit sjukt mycket finare i kroppen nu ju!

2010-07-16 @ 23:11:49
URL: http://rrrebeckaa.blogg.se/
Postat av: caroline

SV: Nej inget inlägg om mina träns men om betten flera gånger, skall dock göra ett inlägg om det igen snart:)

2010-07-17 @ 16:01:24
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0