Dagens träningspass

2010-07-24 @ 00:35:14
Redan när jag tog in Biscaya så märkte jag att hon skulle vara väldigt pigg och framåt, för första gången någonsin så behövde jag inte släpa in henne från hagen (spelar ingen roll om hon varit själv i hagen eller om hon lämnat någon i hagen, har alltid fått släpa in henne) Idag gick hon bredvid mig, öronen spetsade och jag kunde gå i takten jag brukar gå! Så härligt, hon har blivit så annorlunda sedan jag fick henne.
Tänkte rida ut, men dte var för mörkt. Så fick rida inne, hon bjöd på gaaaaaalet fint idag. Var sjukt eftergiven från första början, och för första gången så var hon helt klockren i skänkelvikningarna.
Hon har lossnat helt i traven med nu, bär sig fint och går i stadig form så länge jag inte stör henne.
Red denna övningen idag; (haha ah, orkar inte lägga ner tid på att måla snyggt)
Först red jag skänkelvikning längs emd hörnlinjen, sedan ökad trav, och sedan flyttade jag henne i en båge längst med långsidan. I slutet la jag även in halter efter varje moment, förutom innan skänkelvikningen längst med hörnlinjen. Allt för att se till att hon var med mig, vilket hon verkligen var! Hon har nog aldrig varit så här lyhörd innan, det var verkligen en helt annan häst idag.
Alltså;
Grön: Skänkelvikning
Röd: Ökad trav
Brun: Vanlig trav
.
Avslutade med galopp i båda varven, fick två fina fattningar i högervarvet, dock saktar hon av i slutet av långsidan jämt, fick försöka ganska mycket dock. I vänster gick det lika dåligt som det brukar, fick typ vänster galopp i ett steg >: Men innan har jag typ fått ett steg i höger med, så det är helt klart en förbättring!
Är riktigt nöjd med henne i alla fall!
.
Jag har pratat med en i stallets dressyrtränare med, och hon säger att så länge jag är säker på att jag inte fuskat ner Biscaya på tygeln så kan hon få gå lite innanför lodplanet, det har nog med att hon inte har tillräckligt med muskler att göra, så det kommer bli bättre ju mer hon rids. Så ja, får köra på det!
.
.
och haha jag blev sparkad i huvudet idag. Dock inte av en bakhov, utan utav en framhov. Jag satt och lindade hennes ben, och helt plötsligt så dunkade hela mitt huvud typ ): Hon försökte ta bort en fluga, men hon missade uppenbarligen flugan och träffade mig.
DOCK, så hade jag faktiskt hjälm. Och det är så konstigt att jag hade det, eftersom jag ALDRIG har hjälm när jag gör i ordning henne, har ju liksom inte ens alltid hjälm när jag rider. Men av någon skum anledning tog jag på mig hjälmen precis innan jag började linda hennes ben, och tur det haha.

Kommentarer
Postat av: Rosanna Zimdahl

sv jo det var rea!:)

2010-07-24 @ 11:26:53
URL: http://hastdiggaren.blogg.se/
Postat av: Sophie

sv: Åh tack så mkt :DD

2010-07-24 @ 16:14:56
URL: http://sussiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0