Denna jävla snön

2010-12-06 @ 18:41:12
Jag kan inte ens beskriva med ord hur trött jag är på att bo i ett land som kan jämföras med Narnia. Det försvårar verkligen allt, inte minst hästägandet.
Vatten som fryser så man måste bära hinkar, hästar som vill in tidigare när man har skola hela dagen, av och på med täcken, man fryser halvt ihjäl under ridpassen och motivationen till att rida försvinner, bilar som inte startar, oplogade vägar osv.
Jag kan inte ens beskriva med ord hur sinnessjukt tacksam jag är över att jag har ridhus. Jag förstår verkligen inte hur ni utan ridhus klarar er ): Antar att man blir bortskämd när man väl haft ridhus haha.

Neh, ibland är det inte sådär jättekul att vara hästägare på vintern. Dock så är det ju helt klart värt det!


Såhär såg det ut utanför min balkong för ett par dagar sedan. Och det har snöat galet mycket sedan dess.


Kommentarer
Postat av: amelie

Åh hej du!:D

ja de hade jag !:D

2010-12-06 @ 19:27:42
URL: http://ameliielindqvist.blogg.se/
Postat av: amelie

ja justeja! du red ju Freja !;)



Nu står den jag rider i ett stall typ vid petersbrug ;P hehe vid skjutbanan om du vet vart det är?

Vad har du för häst nu?:) din står på skålltorp va? tror jag såg , den på tävlingen som var där för nåra veckor sen för såg din mamma å så stod det din å din syrras namn som ägare till hästarna;)

2010-12-06 @ 19:35:52
URL: http://ameliielindqvist.blogg.se/
Postat av: amelie

jaha vad kul!:)

åh bra stam!:D

ja ja tänkte väl att det avr du som hade henne;P

2010-12-06 @ 19:56:12
URL: http://ameliielindqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0