Dagens träningspass

2010-12-26 @ 21:35:04
Krabat - Mamma jobbade honom från marken.
Biscaya - Fokuserade på att jobba igenom henne ordentligt i skritten, det gick finfint, hon var vaken och härlig. Traven var lite jobbigare, hon ville mest springa på fram istället för att jobba. Blev lite studsig och låg på ganska mycket till och från. Men hon lossnade helt okej på slutet så då gav jag med mig <:
Padden jag köpte var något för stor. Men orkar inte åka och byta den så det får duga.


Vi broddade Krabat i bak med, fy vad det är jobbigt att brodda en häst som inte ens hjälper till att hålla upp bakbenet. Någon som har något tips på hur man kan lära hästen att hjälpa till att lyfta benet? ):

Kommentarer
Postat av: EMMA ♥

Haha det enda jag kan komma på är väl att berömma mycket såfort han bara gör en minsta antydan till att hjälpa till.. Jobbar så med min hund när han inte fattar, kan han tex inte "stanna" så berömmer jag honom jättemycket så fort han bara saktar ner pyttelite, så kommer det öka efterhand, lovar :)

Tills dess, se till att ha en bred och stadig pall eller något liknande i lagom höjd att lägga benet på medans du broddar, kan ju sluta riktigt illa om han sätter ner hoven med den där grejen i skon och kanske får panik, hästar är ju så korkade! Kommer inte på vad den heter heller, haha :(

2010-12-28 @ 19:49:28
URL: http://euthberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0