Tillskott

2010-08-22 @ 22:33:02
Personligen så skulle jag aldrig ge min häst något som är kemiskt framställt, Biscaya får alltså bara naturliga tillskott. Jag skulle heller aldrig ge henne fisk eller sälojla, hästar är vegetarianer, punkt slut. Jag vill inte veta vad för konstiga saker som kan hända om man ger hästen sådant.
Just nu får hon bara fyra olika tillskott.
Magnesium: Magnesium sägs ha en lugnande effekt, men det är inte vetenskapligt bevisad. Dock så tycker jag att det verkar som att Biscaya blivit mindre stoig, och Krabat har lugnat ner sig sedan de började få magnesium. Magnesium är även bra för hästar med känslig hud. Hästar med magnesiumbrist är ofta stirriga, har muskeldarrningar & presterar dåligt. Jag tror även att magnesiumet är utblandat med kalk, men jag är inte helt säker.
Linfröolja: Linfröolja för hästar fungerar på samma sätt som för oss människor, det är bra för tarmarna, magen och gör pälsen glansig.
Alger: Är bra för immunförsvaret. Det är speciellt bra för hästar som har problem med halsen, hosta osv. Det ska även vara bra för eksemhästar. Alger rensar ut tungmetaller.
.
Sedan får hon även vanliga mineraler & extra salt. Så hon får ganska mycket tillskott. Ska dock sluta ge alger efter att det vi har kvar är slut, Biscaya är inte så värst förtjust i dem. Hon är superkinkig med sin mat, innan åt hon inte ens pellets.
.
Vad ger ni era hästar, och vad skulle ni absolut inte ge dem?

Kommentarer
Postat av: Evelina

Nice blogg du har ;)!

2010-08-24 @ 00:04:26
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/
Postat av: Celine

Ger (förutom vanligt foder) alger och mineraler. Skulle aldrig någonsin ge vitlök då jag betvivlar dess funktioner och tror personligen att det är ren bullshit.

2010-08-24 @ 08:52:41
URL: http://celinechristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0