Dagens träningspass

2010-08-05 @ 21:05:36
Idag var hästen helt superduper klockren! Bakkärran fungerade riktigt bra idag, så idag gick hon nästan ingenting innanför hand. Jobbade med framdelsvändningarna idag, och det gick riktigt bra, hon börjar bli väldigt duktig på det nu. Körde även början till bakdelsvändning, och det är hon till och med ännu bättre på.
Avslutade med en galoppfattning, har bestämt mig för att jag ska göra så att jag kör galoppfattningar i slutet av varje pass, bara till hon tar galoppen, oavsett hur många steg det blir, hon ska ta den. För vi behöver verkligen komma igång med det nu. Åsa kommer ju hem snart så då måste jag ju visa henne hur mycket bättre vi blivit!
Idag slog dte mig hur sjukt mycket Biscaya har utvecklats på kort tid, hon har ju bara blivit riden seriöst i tre månader, och hon har ändå lärt sig massor av nytt, och hon börjar få muskler över ryggen och halsen nu med. Eller ja. I alla fall över ryggen. När vi köpte hennes sadel för någon månad sedan satt den super. Nu är den för liten i bommen ): Ska se om det går att ändra bomvidden på den, annars får denna sadeln fungera ett tag till.
.
Imorgon ska jag rida med Carro tror jag. Funderar på att dra fram ett par bommar och köra lite markarbete. Det var ett tag sedan så.

Kommentarer
Postat av: Emma

Söt häst på bilden! :) Ras ? ;)

Rösta gärna på mig och min häst som veckans ekipage hos Sofia Rosell! Länk :

http://sofiarosell.webblogg.se/2010/august/finalisterna.html#comment

2010-08-07 @ 12:53:17
URL: http://islandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0