Dagens träningspass

2010-08-29 @ 23:03:39
Min syster red inte idag, så jag tog båda hästarna, för jag tycker synd om Krabat som får stå hela tiden.
.
Biscaya:
Blev ett väldigt långt pass idag, en timma istället för 40-45min, men hon var så pigg att jag tyckte att vi kunde köra på lite längre än vanligt (Jag är dock alltid väldigt noga med att aldrig rida henne helt slut, känner jag att hon börjar bli trött avbryter jag, vill ha en positiv häst hela passet!)
Blev mycket framdelsvändningar, i början fick jag bromsa upp henne väldigt mycket för att hon skulle flytta, men på slutet behövde jag bara göra en halvhalt och sedan flytta. Så himla duktig!
Avslutade med galoppfattningar, nu tar hon dem utan problem om hon får trava väldigt fort innan. Nu är nästa mål att hon ska hålla galoppen och inte bryta av.
Krabat:
Han hade stört mycket överskottsenergi, kunde typ inte stå stilla en sekund. Han har dessutom tappat båda bakskorna. Lyckligtvis kommer hovslagaren imorgon.
Red i alla fall inte, utan longerade honom så att han skulle få springa av sig riktigt ordentligt. Gick sådär, han har inte riktigt förstått grejen med longering än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0