Dagens träningspass

2010-08-15 @ 22:36:48
Idag blev det som jag tidigare nämt: Hoppning!
Som jag misstänkt hade Biscaya tappat hoppningen helt typ ): Hon behöver bygga upp sitt självförtreoende i hoppningen. Hon tycker verkligen att det är roligt, för hon gasar som en tok, öronen framåt, huvudet högt upp, studsar och har sig, men några meter framför hindret saktar hon av och typ... fintar åt sidorna. Så jag får hålla om henne riktigt ordentligt. Vi lyckas alltid ta oss över utan problem, men ibland blir det knepiga hopp, och jag har det väldigt lågt än, idag hoppade vi typ bara 40cm, men det är en början, coh jag vill att hon ska våga innan så att jag inte förstör det helt liksom.
Sista gången vi hoppade så släppte jag efter och bara drev henne framåt, och då tvekade hon inte alls! Ska fortsätta ge henne lite friare tyglar, eftersom det gick bättre då.
Hon var i alla fall jättefin, tog galoppen utan problem och sådär. Nästa mål är att kunna galoppera längre sträckor nu!
.
Min syster red Krabat, och han var sådär jobbig och dum som vanligt. Vägrade hoppa och hade sig. Slutade med att jag fick ställa mig bredvid hindret på den sidan han bröt ut och peta på honom med spöt när han försökte. Fast när han väl hoppat det gick det utan problem sedan.
.
Min minsta syster skrittade av Biscaya sedan, hon älskar Biscaya haha, vill rida varv efter varv!
.
Den här bilden är så jävla knäpp. Carro har skrattat asmycket åt den. Liksom, hennes hals är inte alls så tunn & kort. Visserligen kort, men inte så kort. Men knäppast av allt är att Biscaya faktiskt har ett väldigt litet och fint huvud egentligen. Fattar inte hur hon kan se ut så här på vissa bilder haha D: Ser typ undernärd ut. Men aja, på vissa bilder blir hon ju skitfin och ser ut som hon ser ut irl. Men detta var den enda bilden jag tog när Moa red, så jag lägger upp den ändå.
Här ser ni att hon har ett litet huvud egentligen ):

Kommentarer
Postat av: Frida

vilken fint täcke på din header, vart kan man köpa ett sånt? =)

2010-08-18 @ 00:13:27
URL: http://fridakristland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0