Dagens träningspass

2010-08-15 @ 00:36:54
Trodde att hon skulle vara superstel så att jag behövde rida igenom henne ordentligt, men icke sa nicke, trots brunst så gick hon som en klocka. Helt fantastiskt mjuk och följsam. Hela det där "sega" med henne ahr börjat lossna med, känns som att hon blir mer och mer framåt för varje ridpass.
I slutet så bestämde jag mig för att jobba i nedsittning, brukar bara sitta ner lite eftersom hon blir koko när jag sitter ner, bara kör upp huvudet och gasar och vill inte alls vara med. Ingen aning om vad det beror på. Men det tog en stund innan hon slappnade av i alla fall. Och jag kan nu konstantera att min sadel är för jävlig att sitta ner i. Vill ha ut en sadelutprovare NU, så att jag kan få en dressyr och en hoppsadel ): Men ja, det lär ju dröja nu, så får väl nöja mig ett tag.
Red ganska slappt idag igen. Men från och med nästa vecka ska jag börja lägga upp ett ordentligt schema, så att det inte blir mer sådana här slöpass.
Imorgon blir det hoppning, hoppas att hon kommer ihåg hur man gör. Hon är ju inte hoppad på hela sommaren haha
.
Förresten så städades det i stallet idag, så det har blivit väldigt mycket finare, hiderstöden är tillbaka, och tydligen ska hästarna gå på bete tills september typ, galet härligt för dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0